2. november 2016

4 FORDELE: VINTER


Tumblrbilleder 1, 2, 3 og 4

Nu da vi officielt er gået væk fra sommertid og dermed får lidt lysere morgener, tænkte jeg, at det var på tide med endnu et "fire fordele"-indlæg - denne gang med temaet vinter. For selvom, og måske netop fordi, jeg aldrig har været den store fan af vinter, kulde, sne og mørke, er det da oplagt at tage netop dette emne op som udgangspunkt for, at mange ting alligevel kan vendes til noget positivt. Så her kommer altså fire fordele ved vintermånederne:

1. Lækre sweatre. En helt klar fordel, synes jeg, er, at man nu med god grund kan finde alle de lækre sweatre frem fra gemmerne. Generelt er jeg virkelig glad for sweatre, og de kan ofte redde et outfit, synes jeg, og derudover er der bare noget enormt hyggeligt og rart ved sweatre. Hvis man (som jeg selv) ikke mener, at man ejer tilstrækkeligt med lækre sweatre, er vinteren jo også en oplagt mulighed for lidt ekstra shopping. For tiden har jeg selv disse fire helt enkle sweatre på ønskelisten: Envii, Envii, Zara, Zara.
2. Stearinlys. Efter at være flyttet hjemmefra og have min stabile base, som jeg skrev om her, nyder jeg i endnu højere grad at hygge om mig selv, og hvem, der ellers er i huset, og noget, der for mig virkelig indikerer vinterhygge er helt klart levende lys. Både fyrfadslys og kronelys er at finde på mit værelse hele året rundt, men især i vintermånederne gør jeg brug af levende lys for at skabe ro og ja, hygge i mine hjemlige omgivelser. 
3. Serier. Findes der noget bedre end kulde og mørke til at opfordre til binge watching af ens yndlingsserier? Jeg er i hvertfald overordentlig god til at bo under en dyne med min computer i en dags tid eller to, indtil jeg har set samtlige afsnit af diverse serier. For tiden er det naturligvis SKAM, der pryder min skærm, men det er jo desværre kun om fredagen. Ellers går jeg bare og glæder mig ustyrligt meget til de næste sæsoner af House of Cards og Orange Is The New Black. 
4. Hygge. Det kommer vel ikke nogen overraskelse nu, at "hygge" står på listen, for det er for mig et gennemgående tema om vinteren, hvis den overhovedet skal være til at komme igennem. Jeg skal altså virkelig være omgivet af hygge for at synes, at de korte, mørke dage er fede. Men det er til gengæld også enormt let at falde hen i, synes jeg, det der med en kop varm kakao eller the med en god ven til lange samtaler mens mørket langsomt falder på udenfor. Mmh, jeg glæder mig faktisk i skrivende stund til at sidde på Tjili Pop på Nørrebro og ryge en smøg til kop the og snakke og snakke og snakke. 

Et sidste lille ekstrapunkt må næsten dedikeres til vintersolen, for selvom det ofte er bidende koldt, når den kigger frem, så er det altså bare så pænt og dejligt, at den gør det. Så nu kan den her vinter bare komme an, kan den, for jeg er (læs: forsøger at være) rustet med hygge som mantra i baghovedet. 


Ingen kommentarer: